Over ons

Hoi! Ik ben Jan van leerbox uitstekend!

Veel kinderen zijn de afgelopen jaren mijn klas binnengelopen met een “rugtasje”. Vuistdikke dossiers werden op mijn bureau gegooid. Als docent die instroomde vanuit het bedrijfsleven schrok ik daarvan.

 Kinderen kwamen binnen met allerlei soorten labels. Faalangstige kinderen, onderpresteerders, kids met sociale problemen, kinderen die totaal geen idee hadden hoe ze een project of leerstof moesten aanpakken, kinderen die met dyslexie of dyscalculie jaren achterbleven op de rest, maar ook uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen kwamen bij mij in de klas terecht.

Die ervaringen hebben mij gevormd.

“Waar ligt nu eigenlijk het probleem?”, dacht ik bij mezelf.

Het doordrong me van de noodzaak een ander geluid in het onderwijs te laten horen, want de kinderen zijn in ieder geval niet het probleem. Niet de leerstof centraal, maar het kind en zijn gehele ontwikkeling als mens. Gek genoeg is deze denkwijze volledig buiten de box van de bestaande oplossingen.

Ik verwerkte dit gedachtegoed in mijn lessen. Wat denk je dat er met de resultaten gebeurde? Juist! Bijna alle kinderen schoten niveaus omhoog. Ze maakten hun potentie waar. En die kinderen die niet in niveau omhoog schoten? Die voelden zich fijner en gelukkiger, omdat ze zich onvoorwaardelijk gezien voelden.

Meester Jan (33)

Jan Hoetmer is oprichter van leerbox uitstekend, onderwijsinnovator, iceman bij 020_IJsbrekers, mindfulness trainer, trainer & coach bij GoInsideOut en voormalig docent van Laurent Simons. Een docent met passie voor leren. Met zijn gevarieerde profiel heeft hij alle tools in huis om jouw kind de volgende stap te leren

“Ik sta ervoor dat ik een omgeving creëer waarin kinderen maximaal tot hun recht komen. Dat ze hun potentie waarmaken, wat dat dan ook is.

Kinderen leren door drie dingen: voorbeeld, voorbeeld en voorbeeld. Dat is de basis van hoe ik lesgeef: leergierig, speels en gedreven. Kinderen pikken dit op, ontdekken meer van zichzelf en maken zonder uitzondering grote stappen. Dat is waar ik het voor doe.”

Juf Berdien (34)

Hoi! Ik ben Berdien van Arkel en ik ben inmiddels 14 jaar werkzaam in het onderwijs. Ik beleef enorm veel plezier aan het werken met kinderen. Ik heb in het onderwijs (LinkedIn) vooral geleerd om samen met de kinderen (haalbare) doelen te bedenken en hier op een prettige en succesvolle manier naar toe te werken. Kinderen kregen hierdoor het vertrouwen en de zin in leren weer terug.

Momenteel werk ik als coördinator en groepsleerkracht op particulier basisonderwijs Winford. Door kinderen leerstof op maat te bieden, veel met ze te praten en uiteraard te complimenteren, leren kinderen meester te worden over hun eigen leerproces. Alle kinderen maken stappen waar zij en ik enorm trots op zijn.

“Effectief leren doe ik met veel vertrouwen (geven) en humor. Hierdoor merk ik dat kinderen groeien en (op)bloeien, zich uitgedaagd voelen en zin krijgen om te leren.”

Meester Andrea (34)

Geoloog, docent voor Planeet in Actie, muzikant, mindfulness specialist, Italiaan.

Coach Tom (34)

Crossfit, improvisatietheater, persoonlijk leiderschap en digital nomad.

 Tom coacht docenten om het beste uit zichzelf te halen.

“Een docent die zichzelf en zijn emoties kent is het perfecte rolmodel voor een kind. Een docent geeft namelijk niet alleen leerstof over aan een kind, maar ook hoe hij met zichzelf omgaat. Wanneer een docent rust en zelfvertrouwen laat zien tijdens de les, dan pikken kinderen dat op. En daar hebben ze de rest van hun leven profijt van.”

Juf Danielle (29)

Danielle van Rijn is 10 jaar werkzaam in het onderwijs, onderwijs innovator voor o.a. De Noordwijkse Methode, werkzaam bij leerbox uitstekend en is leerkracht op verschillende scholen. Ze traint leerkrachten in nieuwe werkwijzen en manieren van lesgeven en houdt zich graag bezig met het verbeteren en vernieuwen van het onderwijs.

“Kinderen enthousiasmeren, met plezier laten leren, vaardigheden en kennis aanleren waar ze de rest van hun leven iets aan hebben. Dat is wat ik met veel passie en motivatie doe.

Kinderen zien voor wie ze zijn en ze gedurende iedere les laten groeien door de juiste vragen, inzichten en lesstof aan te bieden. Kinderen zien ontwikkelen is voor mij de beste waardering voor mijn werk en waar ik het voor doe.”

Waarom leerbox uitstekend?

Wij zijn goed in het ‘plezier in leren’ terugbrengen bij uw kind; oftewel het “nooit meer leren”-gevoel. Kinderen leren weer geloven in eigen kunnen en ontdekken hun krachten.

Onze innovatieve onderwijsmethode, hoge kwaliteit lessen en zorgvuldige terugkoppeling aan ouders zijn de basis waarop wij samenwerken met kind en ouder.

Wat mensen over ons zeggen..

Improvement in a short time

I was surprised to see my daughter’s improvement in a short time who was struggling with mathematics. She also enjoys it very much because the teachers always motivate her. You will clearly see that your child will get a good outcome. I would highly recommend it!!!

Rie Sakanashi (moeder van Kiki, 12 jaar, groep 8)

Bijles Amsterdam
5
2017-09-28T07:34:22+00:00

Rie Sakanashi (moeder van Kiki, 12 jaar, groep 8)

I was surprised to see my daughter’s improvement in a short time who was struggling with mathematics. She also enjoys it very much because the teachers always motivate her. You will clearly see that your child will get a good outcome. I would highly recommend it!!!
Laurent Simons

Excellent en zeer kundig

Mijn zoon, Laurent Simons, geniet van de lessen. Excellent, zeer kundig, lief, fun, meedenkend en brede kijk op kennisvergaring zijn enkele van de eigenschappen van deze zeldzame docenten. Zeer aan te bevelen!

Alexander Simons (vader van Laurent Simons, 7 jaar, VWO 4-5)

Bijles Amsterdam
5
2017-09-27T07:31:46+00:00

Alexander Simons (vader van Laurent Simons, 7 jaar, VWO 4-5)

Laurent Simons
Mijn zoon, Laurent Simons, geniet van de lessen. Excellent, zeer kundig, lief, fun, meedenkend en brede kijk op kennisvergaring zijn enkele van de eigenschappen van deze zeldzame docenten. Zeer aan te bevelen!

Resultaat boven verwachting!

Ik heb het heel goed ervaren. Mohamed heeft heel veel stappen omhoog gezet. De resultaten zijn geweldig geweest. De ENTREE toets heeft hij fantastisch gemaakt. Boven verwachting zelfs!

Magda Ghali (moeder van Mohamed van 12 jaar, groep 8)

Bijles Amsterdam
5
2017-09-07T13:05:27+00:00

Magda Ghali (moeder van Mohamed van 12 jaar, groep 8)

Ik heb het heel goed ervaren. Mohamed heeft heel veel stappen omhoog gezet. De resultaten zijn geweldig geweest. De ENTREE toets heeft hij fantastisch gemaakt. Boven verwachting zelfs!
5
3
Bijles Amsterdam


Leerbox uitstekend is een initiatief van Jan Hoetmer. Hij is als docent werkzaam op verschillende scholen in Amsterdam en omgeving. Jan is dit leerplatform gestart om het leren bij kinderen te stimuleren en het algehele onderwijs te innoveren.

Er is altijd een moment waarop je weerstand ervaart. Wie ben jij? Hoe focus je je? Wat heb je nodig om de volgende hindernis te overwinnen? Als je op een jonge leeftijd over jezelf en je hersenen leert, geldt voor de rest van je leven: nooit meer leren! Voor altijd plezier, overzicht en inzicht in je eigen ontwikkeling!

Volg ons:

Schrijf je in voor de nieuwsbrief: